sâmbătă, 24 august 2024

Lost You Forever 2

Am așteptat cu răbdare să se difuzeze tot sezonul 2 din serialul chinezesc ”Lost You Forever”. Citisem cartea, deci nu mă mai interesează ce o să se întâmple (deși am cam ordinea în care s-au petrecut lucrurile) ci cum vor reuși realizatorii serialului să redea bogăția de emoții, sensuri și înțelesuri din roman.

Spre cinstea lor s-au descurcat foarte bine, nu cred că se putea mai bine de atât. Îmi plac foarte mult jocul actorilor, costumele, scenografia, peisajele, toate sunt, după părerea mea, la superlativ. Poate dacă nu citeam cartea nu mi-ar fi plăcut atât de mult.




 Traducătoarea romanului ”Lost you forever” ne-a spus că ultima parte a cărții, Cartea III-a, intitulată chiar ”Lost You Forever” este despre CangXuan dar mie mi s-a părut că din carte nu reiese asta atât de pregnant.

Dar serialul, și mai ales felul în care actorul Zhang Wanyi interpretează rolul m-a făcut să înțeleg și mai bine de ce este el protagonistul acestei părți a romanului și a serialului.


Cu toate astea dintre cei trei curtezani principali ai eroinei (Chisui Fenglong nu ținea cu adevărat la ea, a acceptat să se căsătorească mai mult din rațiuni politice) cititoarele romanului (și eu) l-au apreciat cel mai puțin pe CangXuan. L-am apreciat abia când am văzut cât de mult suferă că a ales calea bunicului său de a avea putere. A ales acea cale pentru a putea să o protejeze pe ea și exact din această cauză a pierdut-o.

Majoritatea comentatoarelor și traducătoarea nu și-au ascuns admirația pentru ”băiatul rău” Xian Li, în ciuda faptului că el s-a purtat, în chip de demon, nu de fals uman, cel mai puțin curtenitor cu ea.


Nu e mai puțin adevărat că la un moment dat și-a oferit propriul sânge ca să o vindece , dar asta după ce și l-a împrospătat pe al lui de mai multe ori cu al ei, când ea era doctor în acel orășel uitat de lume. Dar loialitatea față de cel care l-a înfiat și l-a crescut cu dragoste a fost o piedică importantă în calea iubirii lor. Cel cu care am ținut eu, pentru devotamentul său nețărmurit (”ea e însăși viața mea”) și pentru faptul că era singurul care corespundea sfatului dat de bunicul prințesei, acela de a o pune înaintea oricăror sentimente și interese este Yi Shiqi, adică ”vulpea cu nouă cozi”, care uita toate abilitățile sale în prezența ei, Tushan Jing.


Nici nu știți cât m-a enervat bunica lui care pur și simplu s-a pus de-a-curmezișul fericirii sale numai pentru a-și satisface propriile ambiții și interese. M-a enervat chiar mai mult decât soția lui cea necredincioasă și fratele cel odios. Am admirat la el și faptul că a iubit copilul știind că nu e al lui, considerând că acel copil nu are nici o vină.

Chiar dacă multora dintre cititoare acest personaj le-a părut plictisitor mie mi s-a părut perechea ideală a ei, cel care i-a putut oferi traiul simplu și liniștit după care a tânjit toată viața renunțând de dragul ei la toate onorurile lumii. Încă nu am văzut tot serialul, sunt încă sub impresia copleșitoare a cărții. Am mai uitat ordinea în care s-au petrecut evenimentele dar în final am simțit o mare satisfacție că lucrurile au decurs cum m-am așteptat.


Niciun comentariu: