sâmbătă, 26 septembrie 2020

When I was The Most Beautiful

 To Be Read in the Morning and at Night

My love

Has told me

That he needs me.


That's why

I take good care of myself

Watch out where I'm going and

Fear that any drop of rain

Might kill me.


Bertolt Brecht   


De citit dimineața și noaptea


Iubirea mea

Mi-a spus

Că are nevoie de mine.


De aceea 

Am mare grijă pe unde merg

De teamă că orice picătură de ploaie

M-ar putea ucide.


Poemul a fost scris de eroina principală a serialului sud-coreean ”When I Was The Most Beautiful”  (titlul coreean este ”When I Was The Most Pretty” Ye Ji, interpretată de Im Soo Hwang pe un bilet pentru unul din frații care alcătuiesc triunghiul amoros din serial, anume Seo Jin, interpretat de Ha Seok Jin. Celălalt frate este interpretat de Ji Soo. Toți trei sunt într-adevăr frumoși.

Am început să văd serialul după ce prietenul meu Yi Cheong Ki a scris că este captivat de el. Și așa am devenit și eu captivată de serial.

Poemul apare în episodul 5 și echipa care a făcut traducerea în engleză ne oferă o versiune ușor diferită, lucru care mi-a îngreunat găsirea poemului pentru că eu știam doar că Berthold Brecht a scris piese de teatru (”Ascensiunea lui Arturo Ui nu poate fi oprită” sau ”Mutter Courage”, pe care le-am ascultat la radio) nu și poeme.


Iată versiunea din serial:


The one I love said

”I needyou”.

That's why I pull myself together

And watch down the road

Even getting afraid of the falling raindrops

I couldn't let it hit me and get killed.