vineri, 7 octombrie 2016

Anotimpul murăturilor

Murături pentru doi (parafrazând titlul unui film sovietic de succes, ”Gară pentru doi”) proasăt puse la borcan.

http://www.portalultautv.ro/gara-pentru-doi-a-railway-station-for-two-1983/

Regia: Eldar Ryazanov
Actori: Oleg Basilashvili, Nikita Mikhalkov, Lyudmila Gurchenko, Nonna Mordyukova, Olga Volkova










Încerc să fac un efort să-mi amintesc ce fel de murături am mai pus de-a-lungul anilor:
Vinete mici (opărite, scurse, prăjite) cu ceapă, 
Ciuperci (nu mă întrebați rețeta, nu o mai știu), 
Fasole chinezească, din cea de cel puțin un metru lungime, nu cred că se mai cultivă, precis s-a corcit cu celelalte soiuri, 
Fasole verde fideluță, 
Pepeni verzi din cei micuți, 
Gogonele, deși mie nu-mi plac
Roșii, eram singura care le consuma
Ardei Kapia cruzi - nu au fost un succes, s-au înmuiat, ca si Ardeii iuți.
Ardei Kapia copți cu coajă cu tot,
Sfeclă roșie fiartă, cu hrean ras
Varză roșie în oțet, dar trebuie consumată foarte repede pentru că se acrește prea tare.
Cred că n-am uitat nimic...
De fapt toate aceste murături se conservă în oțet: 1 litru oțet de 9 grade, doi litri apă, 3 linguri cu vârf cu sare grunjoasă fără iod, 6 linguri, dar nu cu vârf, cu zahăr. Se fierb cu boabe de piper și foi de dafin...
Bineînțeles last but not least varză în saramură... neapărat cu gutui, boabe de porumb și bețe de mărar.

O prietenă de pe face book m-a învățat cum să murez ardeii iuți fără să se înmoaie ”Ardeii iuti ii pun doar cu o lingura de sare si otet. Fara apa. Asa nu se inmoaie. Am pus si ardei iute fideluta cu zahar si otet. Sunt o delicatesa !”.

Altă prietenă mi-a amintit ce am uitat...scriind ”Arpagic murat , e unicat ! Mere murate , sunt o bunatate !” Mi-a amintit de ceapa foarte mică murată în soluția de oțet în care am pus murături anul trecut...

Noi nu aruncăm această soluție ci o folosim ca să murăm rapid legume vara...Soțul meu face niște castraveți și dovlecei foarte tineri, o bunătate, dar și varză tocată, un fel de sauerkraft...

Nu-mi plac deloc murăturile în saramură


Niciun comentariu: