duminică, 1 noiembrie 2015

Grădina Bunicului

Când credeam că am descoperit toate grădinile interesante din vecini într-o  seară am văzut într-o curte de pe o stradă învecinată o plantă despre care nu eram sigură ce nume are. Am întrebat tânăra care m-a văzut pozând de zor dar nici ea nu știa, și l-a chemat pe bunicul...un om cu adevărat îndrăgostit atât de flori cât și de petecul lui de grădină...

Mi-a spus că e o dalie și a avut una cu flori și mai mari, dar i-a pus bulbii în podul fiicei sale, unde a fost prea cald și s-au uscat...Am mai vorbit multe (mai ales dumnealui) în timp ce soarele deja a apus și de aceea făceam poze...pe care le veți vedea imediat...


 

Evening Primrose, Primula de Seară (de fapt nu e primulă) despre care Dr Song spune că are un parfum minunat...Avea  una și o vecină de la bloc, dar e tristă pentru că primula a fost năpădită de zorele.
Deja lumina era foarte slabă...Sony, dragul de el, a făcut tot ce a putut...rezultatul se vede...Bunicul mi-a povestit că s-a cam luptat cu vinețelele pentru că amenințau să invadeze toată grădina. Mi-a spus și că a avut Regina Nopții movă, dar a pierdut sămânța...Pesemne era un hibrid și s-a segregat, cea albă având caracter dominant...
Îmi pare rău că poza asta nu a ieșit mai clară. Aparține unui ciot de nuc, destul de năltuț, cred că de vreo doi metri...A fost lăsat cu coajă dar pe dedesubt au lucrat carii (ani de zile) și atunci când a căzut coaja a rămas ce se vede, o adevărată dantelă. Dacă nucul mai trăia nu ar mai fi existat grădina. pentru că nucul secretă uvulina, o adevărată otravă pentru alte plante...
 N-am fotografiat chiar toate plantele din acea grădină, de exemplu ”trompeta îngerului”, un fel de datura roză, nu era chiar fotogenică la ora aceea. Nu se putea să nu pozez smochinul, pe care pe moment nici nu îl observasem...

Feriga a fost adusă din pădure de la Cernica acum vreo 40 de ani...
Cam astea sunt toate pozele pe care le-am făcut în Grădina Bunicului.
Dacă aveți cont pe face book le puteți găsi și acolo, repartizate în mai multe postări...




2 comentarii:

Traveling Hawk spunea...

Frumoasa gradina bunicului, cu atatea flori! Feriga e foarte adaptabila, am pus si eu in gradina, la munte, adusa din padure. Vreau sa mai adun si alte tipuri decat cel comun, pe care il cunoastem toti.

Alinca spunea...

Se vede ca bunica este pasionata de flori!